Lenka Zápalová - vedoucí PO

Je dobré být vidět a slyšet.

Rozhovor s vedoucí personálního oddělení
KS-Europe Lenkou Zápalovou.

Společnost KS-Europe je stále častěji „vidět“ i „slyšet“ kolem nás. Vaše náborové kampaně jsou napříč všemi možnými médii. Proč v takové míře?

"Ano, jde o náborové kampaně, které mají za úkol zvyšovat počty našich zaměstnanců v mnoha profesích, které potřebujeme obsadit. Ten počet se stále zvyšuje. Naše společnost se totiž neustále rozšiřuje."

 

Čím to? V této nejisté „covidové“ době slýcháme, že firmy mají naopak díky všem omezením značné existenční problémy.

"To je pravda, je to oblastí naší činnosti. Zpracováváme vrácené zboží ze zásilkového prodeje a kompletujeme reklamní tiskoviny. A tím, jak se svět v uplynulém roce uzavřel, došlo k významnému rozvoji v oblasti e-commerce. Lidé významně častěji nakupují přes internet. E-shopy začaly více prodávat a na ně jsme navázáni i my. Potřebují logistickou firmu, která se o jejich zboží postará."

 

To zní velmi optimisticky. Jste tedy úspěšná firma. Do práce se Vám chodí snadněji, když víte, že máte o problém méně?

"Jak se to vezme. Je samozřejmě milé pracovat ve společnosti, která je úspěšná. Ale tím, jak neustále rosteme, je na naše personální oddělení kladen mnohem větší tlak. Musíme obsadit řadu pozic, bez nichž nemůžeme existovat. A my potřebujeme spoustu nových kolegů."

 

Jak se je snažíte získat?

"Právě těmi reklamními kampaněmi, na které jste se v úvodu ptal. Pokud chceme oslovit masu lidí, tak abychom z nich získali potřebný počet zaměstnanců, musíme být vidět a slyšet. Děláme spoustu kroků, jak lidem říct, co děláme, koho a proč potřebujeme. Neskrýváme žádné neznámé. Snažíme se vše říkat narovinu. Ukazovat lidem, že u nás jde o čistou práci v moderní společnosti. Každoročně navyšujeme mzdy. Máme velmi bohatý benefitový program. Posilujeme vlastní autobusovou dopravu a v neposlední řadě pracujeme pouze 7,5h denně."

 

V kampaních často poukazujete na různé finanční částky? Pomáhá to?

"Máte na mysli náborové odměny, že? Touto nabídkou ještě více motivujeme zájemce o práci u nás. Chceme jim nabídnout jistotu. Jistota práce a výdělku je pro většinu lidí velmi důležitá. U nás ji najdou."

 

Říkala jste, že se neustále rozšiřujete. Jak se to pozná?

"Nedávno jsme ve Šťáhlavech uvedli do plného provozu 8 pracovních linií pro zpracování vrácených zásilek, které nabízí uplatnění pro další nové pracovníky. Zpracování je rychlé a efektivní. Bez lidských rukou to prostě nejde. Čím více se budeme rozšiřovat, tím více rukou budeme potřebovat. Právě operátor nebo operátorka zpracování vráceného zboží, je námi nejvíce poptávanou pracovní pozicí. Zde musíme obsazovat nejvíce míst."

 

Jak byste tedy tuto pozici potenciálním zájemcům popsala?

"Asi tak, že nejatraktivnější bude pravděpodobně pro ženy, které také tvoří většinu v našem týmu. Muži jsou pak u nás náležitě hýčkáni. Pracovní náplní je logisticky zpracovat vrácenou zásilku tak, aby byla rozbalena, řádně zkontrolována a předána k naskladnění, kde poté spolehlivě putuje k novému zákazníkovi. A protože jde především o oblečení, používáme v náborových kampaních větu: „Při práci můžete sledovat nejnovější módní trendy“."

 

Nezní to příliš nadneseně?

"Když si uvědomíte, že tu zpracováváme zboží a módu populárních evropských e-shopů, která Vám projde rukama, tak je to skutečně tak."